pinky and the brain

9/24/2005

ουκ εν τω πολλω το ευ and other such nonsense

μαθαίνω ότι αποφασίστηκε στο γυμνάσιο να αφαιρεθεί μια ώρα διδασκαλίας από τη δεύτερη ξένη γλώσσα και να προστεθεί αυτή η ώρα στη μάθηση αρχαίων ελληνικών. how useful. σε ποια ακριβώς εποχή ζουν οι του υπουργείου παιδείας? αρχικά διαφωνώ με τη διδασκαλία αρχαίων ως υποχρεωτικό μάθημα και δεν μπορώ να καταλάβω τι αξία έχουν τα αρχαία σήμερα και ειδικά εις βάρος μιας άλλης γλώσσας (γαλλικά/γερμανικά). αντί να σκεφτούν μήπως πρέπει να διδάσκονται τα ισπανικά ή τα κινέζικα ως δεύτερη γλώσσα (ή τρίτη γλώσσα), οι ειδικοί έχουν συμπεράνει ότι τα αρχαία θάχουν μεγάλη αξία για τις νέες γενιές στον κόσμο του 21ου αιώνα. ένα είναι σίγουρα: η νέα γενιά ελλήνων θα έχει ένα διαφοροποιό στοιχείο συγκριτικά με τον υπόλοιπο κόσμο γιατί θα ξέρει αρχαία. το πρόβλημα είναι ότι nobody gives a shit.

11 Comments:

At 8:45 PM, Blogger pinky and the brain said...

έχεις δίκιο konfet. μπορεί επίσης η νέα γλώσσα προγραμματισμού να είναι τα αρχαία ελληνικά οπότε θα κατακτήσουν οι έλληνες μαθητές το silicon valley. ο μασονοεβραισμός μου με τυφλώνει που και που και δεν σκέφτομαι σωστά

 
At 1:07 AM, Blogger Ανδρέας said...

Εγώ, με αυτά που βλέπω τελευταία, λέω πάλι καλά που δεν αύξησαν τις ώρες των θρησκευτικών ή δεν εισήγαγαν την υποχρεωτική εξομολόγηση.

 
At 2:39 AM, Anonymous Anonymous said...

Αλλωστε ειναι γνωστο οτι η ελληνικη θα ηταν η επισημη των ΗΠΑ και λιγκουα φρανκα, αν στη γνωστη ψηφοφορια που εγινε καποτε δεν επενεβαιναν οι μασονοι...
Παντως, περα απο πατριδολαγνειες και συντηρητισμους, το να μαθεις αρχαια διευρυνει την αντιληψη και δινει ενα πολυ ισχυρο οπλο στη σκεψη. Εχει να κανει με τη δομη του λογο.
Και σκεφτομαι οτι μαλλον κανεις μας δεν εμαθε ξενη γλωσσα στο σχολειο -το επιπεδο δυστυχως ειναι πολυ χαμηλο

 
At 10:51 AM, Blogger pinky and the brain said...

"το να μαθεις αρχαια διευρυνει την αντιληψη και δινει ενα πολυ ισχυρο οπλο στη σκεψη." αν ήταν έτσι θάπρεπε οι έλληνες νάχαν κατακτήσει τον κόσμο. και να δεχτώ ότι διευρύνει τη σκέψη, υπάρχουν κι άλλα πράγματα που διευρύνουν τη σκέψη και είναι και πιο χρήσιμα στον 21ο αιώνα. τα αρχαία εις βάρος άλλων πιο χρήσιμων πρακτικών μαθημάτων είναι έγκλημα. ο αυτοσκοπός της διευρυμένης σκέψης δεν οφελεί κανέναν. κανείς σήμερα δεν θα σε πληρώσει για να σκέφτεσαι οπότε καλό θάταν το υπουργείο να γίνει λιγο πιο πρακτικό και σύγχρονο. δεν ζούμε στο 2000πχ, ας προσαρμαστούνε στα σημερινά δεδομένα

 
At 5:18 PM, Anonymous Anonymous said...

Βασικα το βλεπεις μεσα απο μια συγκεκριμμενη οπτικη γωνια, αυτη της χρηστικοτητας της παιδειας. εγω -εξισου υποκειμενικα- θεωρω οτι η παιδεια εχει πιο διευρυμενους στοχους. οχι μονο να ετοιμασει καλους επιχειρηματιες ή επιστημονες.
Οσον αφορα το να κατακτησουμε τον κοσμο, αν μιλαμε μεταφορικα, ο ελληνικος πολιτισμος εχει «κατακτησει» το δυτικο κοσμο, με την εννοια οτι αποτελει μια απο τις βασεις, τα λικνα του συγχρονου κοσμου

 
At 8:34 PM, Blogger pinky and the brain said...

"αυτη της χρηστικοτητας της παιδειας" καλά, αν βρεις κάποιον να σε πληρώνει για να σκέπτεσαι, σπούδασε ότι θέλεις. όμως, τα περισσότερα παιδιά θα πρέπει να βρούνε δουλειά στον κόσμο του σήμερα και ναι, τα αρχαία δεν είναι κανένα πλεονέκτημα.

όσο για την αρχαία ελλάδα και τα λίκνα του πολιτισμού, περασμένα μεγαλεία. αυτά πριν 2000 χρονια. σήμερα τι κάνουμε είναι αυτό που μετράει

 
At 8:55 PM, Anonymous Anonymous said...

Συμφωνω οτι μιλαμε για περασμενα μεγαλεια -και διαφωνω με οποιαδηποτε προσκολληση- απλα αναφερομαι στην Αναγεννηση και καθε επιρροη της ελληνικης σκεψης, για να δειξω τη δυναμη της.

«να σε πληρώνει για να σκέπτεσαι, σπούδασε ότι θέλεις»: σιγουρα οταν σπουδαζεις θα κανεις τις επιλογες που σ αρεσουν και που σε συμφερουν (επαγγελματικα κλπ), αλλα τωρα μιλαμε για τη βασικη δευτεροβαθμια εκπαιδευση, που πιστευω οτι πρεπει να απλωνεται περα απο την επαγγελματικη αποκατασταση

 
At 10:32 AM, Blogger pinky and the brain said...

η αρχαία ελληνική σκέψη μπορεί να επηρέασε την αναγέννηση. η σημερινή μάθηση των αρχαίων δεν προσφέρει σήμερα και πολλα πράγματα. πιστεύω ότι η παιδεία είναι ιδιαιτέρως βασική ως υποδομή. και ναι, πιστεύω ότι αυτό που μαθαίνεις δεν χρειάζεται να το έχεις ως επάγγελμα γιατί το να ανοίγει κανείς τους ορίζοντές του είναι σημαντικό. απλώς δεν καταλαβαίνω γιατί τα αρχαία να είναι σήμερα πιο σημαντικά από μια άλλη πιο χρήσιμη δεύτερη γλώσσα. και με ενοχλεί γιατί ο λόγος που γίνεται είναι λόγω του κολλήματος στην αρχαιότητα και λόγω του εθνικισμού, και όχι επειδή έχει σκεφτεί κανείς τη σημασία ή όχι του να ξέρει κανείς αρχαία.

 
At 8:10 PM, Anonymous Anonymous said...

Τα ατομα που καθοριζουν τα της παιδειας στην Ελλαδα ειναι μαλλον εκτος πραγματικοτητας. φαινεται αλλωστε και απο το γεγονος οτι το εκπ. συστημα εχει γινει πεδιο πειραματισμου για καθε καινουριο υπουργο. και μαλλον θα συμφωνησω οτι η υποβαθμιση της δευτερης γλωσσας οφειλεται στους λογους που ειπες.

και το ποιο ειναι σημαντικοτερο φαινεται απο τα λεφτα που δινουμε για το καθενα. αλλα το οτι καποια μαθηματα ειναι χρησιμοτερα (επαγγελματικως κλπ) δε σημαινει οτι πρεπει να υποβαθμισουμε και να παραμερισουμε αυτα που δεν συνδεονται με την επ. αποκατασταση. σκεψου οτι την ιδια κουβεντα θα μπορουσαμε να κανουμε για την ιστορια πχ.

 
At 8:27 PM, Anonymous Anonymous said...

konfet οπως ειδες, εβαλα το *κατακτησει* σε εισαγωγικα οχι το ελληνικος πολιτισμος. Δεν νομιζω παντως οτι γελαει κανεις με την αντιληψη οτι η κλασσικη Ελλαδα ειχε καθοριστικη επιδραση στη διαμορφωση του δυτικου πολιτισμου και θεωρειται βαση του. οπως αλλωστε και η αρχαια Αιγυπτος, ο χριστιανισμος κα.

«ουδείς στον πλανήτη ασχολείται μαζί μας»: δεν ειπα οτι ασχολειται κανεις μαζι μας, αλλα ξερω οτι ασχολουνται με την αρχαια Ελλαδα. ειναι 2 διαφορετικα πραγματα

 
At 9:27 PM, Blogger pinky and the brain said...

@synthage: νομίζω ότι ήδη έγραψα ότι να διευρύνει κανείς τους ορίζοντές του είναι σημαντικό και χρήσιμο. ωστόσο, διαφωνώ με τη "διεύρυνση" υπέρ των αρχαίων και κατά δεύτερης ξένης γλώσσας. όσον αφορά στην ιστορία, δεν θα κάναμε την ίδια συζήτηση γιατί θεωρώ την ιστορία ιδιαιτέρως σημαντικό μάθημα κι ας θέλει κάποιος να γίνει γιατρός. άλλο η ιστορία άλλο τα αρχαία ελληνικά

 

Post a Comment

<< Home